Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.05.2010 05:51 - Рози и плевели
Автор: romanov Категория: Изкуство   
Прочетен: 10370 Коментари: 52 Гласове:
52


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

- Тони! Толкова се радвам, че дойде!... Заварваш ме в градината, сигурно изглеждам ужасно! Не знаех, че си се върнал вече?

- Честит рожден ден, мамо! Изглеждаш прекрасно! Идвам направо от гарата - днес ме пуснаха.

- Това място буквално се разпада. Невъзможно е сам човек да поддържа всичко. Баща ти вече го няма... Изкорених розовите храсти, няма кой да ги подрязва...

- Мамо, това бяха любимите ти рози!

- Плевели нападнаха градината, почти покриха полянката, където си играехте като малки... Не помагат препаратите, искат ръка... Помня как пренасяхте облите камъни за алеите... Господи! Като че ли беше вчера.

- От брега на реката, всеки ден - по малко...

- Посети ли те доктор Кръстев?...

- Последният месец ми прави три изследвания. Разбира си от работата! А пред комисията бе толкова убедителен - за миг си помислих, че наистина съм тежко болен. Трябва да му се отблагодарим, че ме измъкна от затвора! Писах ти за това, мамо. Не получи ли писмото ми?... Всеки ден ти пишех...

- Ех, Тони! Щеше ми се да е по – лесно. Не исках да става така...Но трябва да ме разбереш!

- Какво да разбера?

- За брат ти! Искаше ми се да има и друг начин, но...

- Какво за брат ми? За какъв друг начин говориш? За какво става дума, мамо?

- Аз помолих доктора да ти помогне!... Каза ли ти, че операцията ще бъде болезнена? Дано това не те е изплашило... Можеш да си сигурен, че ако имаше друг донор ... Но на този етап не можем да намерим подходящ, единствено ти...

- Не, мамо! Няма да го направя!

- Тони! Изслушай ме! Той ще умре!

- Не мога да направя това за него! Не и след всичко, което ми причини! Моят син...Помниш ли го? Твоят първи внук... Той умря! Забрави ли!?

- Не беше негова вината, Тони! Ти караше колата! Ти, а не брат ти!

- Защото беше пиян! И защото не искаше да го откарам с такси!

- Не можеш да постъпиш така егоистично! Той има нужда от теб! Не разбираш ли!

- Когато аз се нуждаех от него, брат ми избяга от местопроизшествието, заряза ме с кървящо дете на ръце, мамо! В кола, която той открадна и за което аз лежах години!

- Не вярвам, че чувам това от теб!... Не искам да го повярвам!... Синът ми умира, а ти имаш наглостта да кажеш на майка му, че няма да направиш нищо, за да го спасиш?... След като вече си минал през този ад и знаеш какво е да загубиш дете!?... Нима просто ще стоиш отстрани безучастен и ще ме оставиш да изживея същата болка?... Не! Ти не си човека, който родих! Не знам кой си... Не знам в какво си се превърнал, но това не си...

- Мамо! Аз също съм твой син!

- Антони, защо искаш да ми причиниш това?

- Искам да ти го причиня? Това ли си мислиш за мен!?

- Смяташ ли, че не изстрадахме достатъчно? Смяташ ли, че не заплатихме скъпо и прескъпо цената за твоето безразсъдство?... Не те познавам като такъв. Ние сме семейство и трябва да се подкрепяме! Ако не превъзмогнеш себе си и не направиш това за брат си, тогава...

- Какво тогава! Какво тогава, мамо!?

- Значи никога не съм имала двама сина, Антони!

 

Румен Романов

08.05.2010




Гласувай:
52



Следващ постинг
Предишен постинг

1. smile999 - Добро утро!
25.05.2010 06:03
Трудно смилаема закуска!:)
цитирай
2. romanov - Не е бе:)) Преглъща се с повече непукизъм и "правилен" избор
25.05.2010 06:19
smile999 написа:
Трудно смилаема закуска!:)


Здравей, усмивчице;))
цитирай
3. victoriavselena - винаги ли така - бум.. и в раната
25.05.2010 06:28
трудно, сложно...ще помълча...
цитирай
4. romanov - Може и по - простичко...
25.05.2010 06:42
victoriavselena написа:
трудно, сложно...ще помълча...

цитирай
5. sarcezlatna - и Антони никога не е имал майка, р...
25.05.2010 07:08
и Антони никога не е имал майка,розите- градина,а камъните- река.
Жалко за прекъсаните връзки :)
цитирай
6. romanov - И като си помислиш, че има такива майки, такива синове...
25.05.2010 07:42
sarcezlatna написа:
и Антони никога не е имал майка,розите- градина,а камъните- река.
Жалко за прекъсаните връзки :)

цитирай
7. monaliza121 - Aнтони няма ...
25.05.2010 07:44
Какво да решава. Майка му е решила вместо него: изкоренила е розите...
цитирай
8. romanov - Личните предпочитания...!?
25.05.2010 07:54
monaliza121 написа:
Какво да решава. Майка му е решила вместо него: изкоренила е розите...

цитирай
9. divna8 - Понякога за родителите най-трудният урок е да обичат еднакво децата си...
25.05.2010 08:01
Позната житейска ситуация! Реалният живот дава много подобни примери ... И предрешени от родителите избори. А родителите не винаги осъзнават, че причината е в тях, защото живечт с насаденото "Децата са ми длъжници..."
Усмихнат ден с мъдростта на разказите ти :):):)
цитирай
10. romanov - Хубав ден ти желая и на теб:)
25.05.2010 08:16
divna8 написа:
Позната житейска ситуация! Реалният живот дава много подобни примери ... И предрешени от родителите избори. А родителите не винаги осъзнават, че причината е в тях, защото живечт с насаденото "Децата са ми длъжници..."
Усмихнат ден с мъдростта на разказите ти :):):)

цитирай
11. анонимен - Поздрави!
25.05.2010 08:56
Страхотен разказ за избора! В такива моменти Човек разбира колко струва наистина...
цитирай
12. lindentea - ;)
25.05.2010 09:07
http://filmi-bg.net/The-Heavy-tejkite-2010.html

Резюме: : Голямото съперничество се превръща в предателство между двама братя. Единият e основен кандидат за министър-председател, а другият помощник на преуспял, но замесен в тъмни афери и със съмнителна слава бизнесмен. Пред един от братята се открива възможност да вземе реванш срещу другия, дали ще успее.... Нашият анти-герой трябва да открие истината, в един свят, където не можете да се доверите на никой и лоялност е рядкост.
цитирай
13. romanov - ...и дали е "конвертируем" в очите на считаните от него за близки...
25.05.2010 09:11
starbuck69 написа:
Страхотен разказ за избора! В такива моменти Човек разбира колко струва наистина...

цитирай
14. romanov - Нещо по темата ли? Явно е актуална. Не съм гледал, ако остане време, ще го видя, благодаря!
25.05.2010 09:21
[quote=lindentea]http://filmi-bg.net/The-Heavy-tejkite-2010.html

цитирай
15. scarlety - Поздравления за разказа!
25.05.2010 09:27
Да си майка е трудно занятия-не означава само да родиш децата си!
Трябва много повече! Както и обратното-трудно е да си син на някои майки!
цитирай
16. romanov - Здравей! И е трудна симбиозата между двата вида..:)
25.05.2010 09:33
scarlety написа:
Да си майка е трудно занятия-не означава само да родиш децата си!
Трябва много повече! Както и обратното-трудно е да си син на някои майки!

цитирай
17. miaa - И аз съм майка, като милиони по св...
25.05.2010 10:23
И аз съм майка, като милиони по света..И не мога да си представя да разделя децата си в обичта ми към тях.. Еднакво ги обичам и за мен те са едно цяло.
Благодаря ти за хубавия разказ, Романов. Много ме натъжи, защото направих една асоциация, която ме огорчава и ме кара да се чувствам зле.
Похвала за прекрасното ти слово и мъдрост! Бог да те благослови:)
цитирай
18. ckarlet - Отново ме трогна с разказа си, Ро...
25.05.2010 10:40
Отново ме трогна с разказа си, Романов!
Защо ли разбирам и двете страни? И не бих упрекнала майчицата, защото разбирам майчиното й сърце, но не бих осъдила и сина, който не иска да стане донор...
Сложни са човешките взаимоотношения! Но съм сигурна, че ако имаше продължение на разказа, Антони, не би оставил брат си да умре...
Прекрасен ден ти желая, Романов!
цитирай
19. roza17 - Опитвала съм се да разбера хора като ...
25.05.2010 10:41
Опитвала съм се да разбера хора като майката от твоя разказ, но никога не съм успявала. Те нанасят толкова големи поражения в психиката на пренебрегваното дете, толкова катаклизми предизвикват в живота му...Голямо нещастие е да не си обичан от собствената си майка - по-голямо от него няма...Разказът ти поставя един много сериозен проблем. Дано повече хора го прочетат и се замислят.
цитирай
20. razkazvachka - Великолепно си го представил -
25.05.2010 10:47
всички се връзваме и започваме да даваме акъл - и все пак - взел си страна, явно:))))

Поздравления!
цитирай
21. kasnaprolet9999 - Труден избор наистина,
25.05.2010 10:48
мисля, че майката не постъпва правилно, като се намесва по този начин, то е нещо като изнудване, трябва да го остави сам да реши. Нещата трябва да се преценят от всички страни. Ако имам брат, който е водил разюздан живот, не се е съобразявал със съветите, които съм му давала, причинявал ми е само негативи с постъпките си, не виждам защо трябва да удължавам всичко това и то за моя сметка.
цитирай
22. hope17 - Хубаво е, че
25.05.2010 13:49
прочетох точно това, Румене...изборите всеки ден ги правим, и всеки за себе си...никой няма право да се сърди някому за избора му, нито пък да изисква неща, които смята, че друг е длъжен да случи...Каквото, такова...но всеки САМ да реши...
Да ти е слънчево днес, приятелю :)
цитирай
23. romanov - Хубав ден ти желая!
25.05.2010 15:33
miaa написа:
И аз съм майка, като милиони по света..И не мога да си представя да разделя децата си в обичта ми към тях.. Еднакво ги обичам и за мен те са едно цяло.
Благодаря ти за хубавия разказ, Романов. Много ме натъжи, защото направих една асоциация, която ме огорчава и ме кара да се чувствам зле.
Похвала за прекрасното ти слово и мъдрост! Бог да те благослови:)

цитирай
24. romanov - Благодаря, че се отбиваш:)
25.05.2010 15:34
ckarlet написа:
Отново ме трогна с разказа си, Романов!
Защо ли разбирам и двете страни? И не бих упрекнала майчицата, защото разбирам майчиното й сърце, но не бих осъдила и сина, който не иска да стане донор...
Сложни са човешките взаимоотношения! Но съм сигурна, че ако имаше продължение на разказа, Антони, не би оставил брат си да умре...
Прекрасен ден ти желая, Романов!

цитирай
25. romanov - Роза, благодаря че се отбиваш тук!
25.05.2010 15:35
roza17 написа:
Опитвала съм се да разбера хора като майката от твоя разказ, но никога не съм успявала. Те нанасят толкова големи поражения в психиката на пренебрегваното дете, толкова катаклизми предизвикват в живота му...Голямо нещастие е да не си обичан от собствената си майка - по-голямо от него няма...Разказът ти поставя един много сериозен проблем. Дано повече хора го прочетат и се замислят.

цитирай
26. romanov - Не бих могъл да остана безпристрастен:)
25.05.2010 15:36
razkazvachka написа:
всички се връзваме и започваме да даваме акъл - и все пак - взел си страна, явно:))))

Поздравления!

цитирай
27. romanov - Наиситна - труден избор; нека сам всеки решава...
25.05.2010 15:37
kasnaprolet9999 написа:
мисля, че майката не постъпва правилно, като се намесва по този начин, то е нещо като изнудване, трябва да го остави сам да реши. Нещата трябва да се преценят от всички страни. Ако имам брат, който е водил разюздан живот, не се е съобразявал със съветите, които съм му давала, причинявал ми е само негативи с постъпките си, не виждам защо трябва да удължавам всичко това и то за моя сметка.

цитирай
28. romanov - Радвам се, че намираш време и се отбиваш:)
25.05.2010 15:39
hope17 написа:
прочетох точно това, Румене...изборите всеки ден ги правим, и всеки за себе си...никой няма право да се сърди някому за избора му, нито пък да изисква неща, които смята, че друг е длъжен да случи...Каквото, такова...но всеки САМ да реши...
Да ти е слънчево днес, приятелю :)

цитирай
29. krotalka - Поздравления за разказа!
25.05.2010 20:13
Отдавна не се вясвам в блога и се радвам, че днес го направих и попаднах на твоя разказ.
Темата е от тези, за които не се говори открито. Всяка майка заявява, че еднакво обича децата си, но всички сме свидетели, че това не е точно така... Но такава уродлива майчина обич е по-страшна от отмъщение на враг.
цитирай
30. lotos16 - Доста си сгъстил боите, Румене!
25.05.2010 20:50
Всъщност такъв е животът - познавам двама братя с точно такава майка - колкото единият жадува за вниманието и любовта на майка си, толкова повече тя демонстрира маниакалната си привързаност към другия... Жалко за ощетения... цял живот жаден за ласка...
цитирай
31. bovari - Да не дава Господ никому подобна участ.
25.05.2010 21:09
Прочетох разказа, после последния коментар, защото останах без думи.:(
Не мога нищо да допълня освен да цитирам Таня "Но такава уродлива майчина обич е по-страшна от отмъщение на враг."
Не съм съгласна с Лотос16:) - Не е жалко за ощетения - жалко е, ако той/тя не може да го преодолее...ако няма откъде да получи тази топлина и обич. В природата нищо не се губи и има равновесие.....просто трябва да го постигнем....или поне да вървим към него.:)
цитирай
32. romanov - Радвам се, че намери време и се отби, а мението ти показва, че истината не може да се скрие
25.05.2010 22:20
krotalka написа:
Отдавна не се вясвам в блога и се радвам, че днес го направих и попаднах на твоя разказ.
Темата е от тези, за които не се говори открито. Всяка майка заявява, че еднакво обича децата си, но всички сме свидетели, че това не е точно така... Но такава уродлива майчина обич е по-страшна от отмъщение на враг.

цитирай
33. romanov - Значи съм нацелил боята...:)
25.05.2010 22:21
lotos16 написа:
Всъщност такъв е животът - познавам двама братя с точно такава майка - колкото единият жадува за вниманието и любовта на майка си, толкова повече тя демонстрира маниакалната си привързаност към другия... Жалко за ощетения... цял живот жаден за ласка...

цитирай
34. romanov - Благодаря че прочете и коментира!
25.05.2010 22:25
bovari написа:
Прочетох разказа, после последния коментар, защото останах без думи.:(
Не мога нищо да допълня освен да цитирам Таня "Но такава уродлива майчина обич е по-страшна от отмъщение на враг."
Не съм съгласна с Лотос16:) - Не е жалко за ощетения - жалко е, ако той/тя не може да го преодолее...ако няма откъде да получи тази топлина и обич. В природата нищо не се губи и има равновесие.....просто трябва да го постигнем....или поне да вървим към него.:)

цитирай
35. sevdabg - Не е лесно да си майка- знам.
26.05.2010 08:38
Но за щастие имам 1 син :)

Романов, пишеш съкрушително !
Толкова поетика и болезненост-
и аз трудно възприемам в този ранен час.

Благодаря ти, все пак ...
цитирай
36. romanov - sevdabg :) Радвам се, че се отбиваш тук:)
26.05.2010 13:45
Хубав ден!
цитирай
37. phoenix2000 - Тъжно
26.05.2010 17:39
Тъжно
цитирай
38. romanov - Поздрав!
26.05.2010 17:44
phoenix2000 написа:
Тъжно

цитирай
39. mileidi46 - Човече,страхотен си!!
26.05.2010 17:59
Винаги го правиш! Разбиваш! Поздрав и от мен...
цитирай
40. romanov - mileidi46, радвам се, че намина:)
26.05.2010 18:02
mileidi46 написа:
Винаги го правиш! Разбиваш! Поздрав и от мен...

цитирай
41. pumona - Привет Романов,
27.05.2010 09:49
Вълнуващ разказ, пробуждащ размисли, но не и упреци към нито един от героите.
Различни сме ние хората....
С този си разказ ме подсети за театралната постановка на "Хотел между два свята". В него можеш да откриеш отговори на дилеми от разказа ти.
Усмивки за теб!
цитирай
42. to4ka - . ...
27.05.2010 09:58
Написал си нещо, което (въпреки че очевидно четем по различен начин) има еднакво разтърсващ ефект върху всички :) Поздрав!
цитирай
43. romanov - pumona привет!
27.05.2010 10:09
pumona написа:
Вълнуващ разказ, пробуждащ размисли, но не и упреци към нито един от героите.
Различни сме ние хората....
С този си разказ ме подсети за театралната постановка на "Хотел между два свята". В него можеш да откриеш отговори на дилеми от разказа ти.
Усмивки за теб!

цитирай
44. romanov - to4ka
27.05.2010 10:10
Благодаря, че се отбиваш:)
цитирай
45. zaycheto - Твоя блог започва да става още едно ...
28.05.2010 01:09
Твоя блог започва да става още едно мое любимо местенце. Засягаш много социални теми и ги пресъздаваш с такава лекота и дълбочина.
Избора трябва всеки сам да си прави.
И както казва
pumona написа:
Вълнуващ разказ, пробуждащ размисли, но не и упреци към нито един от героите.
Различни сме ние хората...

Това е ценното. Ти съумяваш да пробудиш размисъл без да насочваш мисълта в определена предварително предначертана посока.
цитирай
46. romanov - zaycheto :)
28.05.2010 07:13
Благодаря, радвам се, че намери теми за размисъл. Само дето аз нямам много време и не съм твърде постоянен... Но надниквам:)) Добре Дошла!
цитирай
47. ivankalilova - Чудесен разказ!Много ме натъжи, ...
28.05.2010 20:05
Чудесен разказ!Много ме натъжи, но......подобен случай ме раздели с майка ми!Преди 2 месеца почина , така и не ми прости...........Поздрави!:)
цитирай
48. romanov - Благодаря ти, че се отби. Хубава вечер!
28.05.2010 22:33
ivankalilova написа:
Чудесен разказ!Много ме натъжи, но......подобен случай ме раздели с майка ми!Преди 2 месеца почина , така и не ми прости...........Поздрави!:)

цитирай
49. vmir - Mnogo istinsko i poznato, tova e jivota.
29.05.2010 18:30
Blagodarya!
цитирай
50. joysii - Бих казала, че тази майка е доста ...
30.05.2010 11:03
Бих казала ,че тази майка е доста объркана и не е наясно дали изобщо обича децата си.
Децата се обичат без условия. В отношенията с тях няма "АКО". Не се взема ничия страна. И двете деца за една майка са еднакво скъпи.
Аз имам две деца. В ситуация като тази, ще се съобразя с мнението на всяко, ще приема грешките и начина му на живот, ще се опитвам да им помагам , а не да ги отдалечавам от себе си. Искал , не искал да помогне на брат си....какво значение има? Това е негово право- правото на избор на поведение. Мога да споделя моето виждане по въпроса, да го посъветвам. Но как ще реши да постъпи...не е моя работа. Всяко от децата е личност , има своята съдба. И ще я следва. Каквато и да е тя.
Поздрави. Постингът Ви буди размисли, интересна тема.
цитирай
51. romanov - vmir и аз ти благодаря, че се отбиваш:)
30.05.2010 20:16
vmir написа:
Blagodarya!

цитирай
52. romanov - joysii, благодаря, че се отби!:)
30.05.2010 20:17
joysii написа:
Бих казала ,че тази майка е доста объркана и не е наясно дали изобщо обича децата си.
Децата се обичат без условия. В отношенията с тях няма "АКО". Не се взема ничия страна. И двете деца за една майка са еднакво скъпи.
Аз имам две деца. В ситуация като тази, ще се съобразя с мнението на всяко, ще приема грешките и начина му на живот, ще се опитвам да им помагам , а не да ги отдалечавам от себе си. Искал , не искал да помогне на брат си....какво значение има? Това е негово право- правото на избор на поведение. Мога да споделя моето виждане по въпроса, да го посъветвам. Но как ще реши да постъпи...не е моя работа. Всяко от децата е личност , има своята съдба. И ще я следва. Каквато и да е тя.
Поздрави. Постингът Ви буди размисли, интересна тема.

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930