Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.04.2010 09:54 - Пърхат гълъби
Автор: romanov Категория: Изкуство   
Прочетен: 7098 Коментари: 34 Гласове:
42


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   И той като мен хлапе, но не беше от нашата гимназия. Изглеждаше по - голям с година, най - много две. Среден на ръст, слабичък и жилав, нищо особено, ако не се брои погледът му. Пронизващ, студен. Ножовете в него дебнеха затаени в сивото на зениците му. Спаси ме от банда улични хулигани в последния момент, преди да ми откраднат велосипеда. Все едно изникна измежду плочките на тротоара и застана между нас. Не каза и дума. Само ги изгледа свирепо. Стори ми се, че Лудия Анчо се задуши, защото се хвана за гърдите, закашля се и хрипове разтърсиха почти двуметровото му тяло. С плюене и охкане се свлече на земята. Останалите трима побягнаха.
   Тръгнахме си заедно и докато аз се удивлявах на неподозираният респект, който нападателите ми изпитваха към него, той с нескрито възхищение, съвсем по детски гледаше велосипеда ми. Почувствах се неудобно, все пак го спаси от кражба.
- Искаш ли едно кръгче? - предложих, а тайно в себе си се молех да каже "не"
Кимна с глава, а сивото в очите му изпърха, като сит гълъб.
- Но не отивай надалеч.
Кимна отново и го прекрачи:
- Няма, само до светофарите и се връшам.
Врътна брадичка и посочи неопределено. Щеше ми се да е до този, най -близкият. Истината бе, че не разбрах. Завъртя педали и се смеси с уличното движение. За кратко зърнах жълтия му потник миг преди да се скрие зад ъгъла, най - далечния, който можеше да се види наоколо. Не се върна. 
   След три дни ме спря същата банда на улицата. Лудия Анчо бе свил дългунести колене в неудобна поза върху колелото. Моето. Погледна ме в очите. В неговите  весело изпърхаха гълъби. Сиви. Същите като на брат му. Разбрах. Измамен бях. Вече се чудех, как да кажа на баща си, когато на следващата заран изневиделица, по негов си навик, изникна пред мен:
- Извинявай, наложи се да отсътвам внезапно и няколко дни ме нямаше. Но не се безпокй за колелото, в сигурни ръце е.
Изпревари въпроса ми и посочи зад мен. Лудия тикаше возилото ми. Спря при нас: 
- Ето, трябваше да ти го донеса още онзи ден, но започнах стаж като готвач и ме скъсват от бачкане... 
Дори не го и изслушах, толкова бях благодарен. И сивите гълъби останаха на моята улица дълго, след като си бяха заминали братята. На тръгване, Лудия се обърна към мен:
- И се обаждай, ако някой те закача!
След няколко дни минах покрай същото барче. На масичките вън бяха седнали няколко момчета в анцузи, но не ми пукаше. Познавах братята. Единият от тях се изпречи пред колелото ми и хвана кормилото.
- Хей, това колело твое ли е?
- Я се разкарай от тук, че ако кажа на Лудия Анчо...
- На кого? - момчетата се разсмяха, а едно от тях извика към вътрешноста на заведението:
- Ангеле! Ей, Ангеле!
След минута Лудия се показа, облечен в захабена престилка, с навити до лактите ръкави:
- Пичове, по - бързо казвайте, че днес шефът нещо е бесен .
Единият, едър нехранимайко, кимна с глава към мен, посочи ме:
- Тоя тук да не би да ти е приятел?
Анчо бегло ме погледна, усмивка разпъна месестите му  устни:
- Кой, тоя ли? За пръв път го виждам.

*  *  *

Румен Романов



Гласувай:
42



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ckarlet - Привет, Романов! Хубав разказ! ...
27.04.2010 10:15
Привет, Романов! Хубав разказ! Дано надявайки се някой да ни помогне не постъпи като Анчо...
Поздрави и хубав ден желая!
цитирай
2. sunny2 - Романов, благодаря за разказа!
27.04.2010 10:31
Хубаво е, че те има, Романов. Определено. Крайно време беше да се появи в тази объркана литература един българин с всичкия си. С глава на раменете, искам да кажа. Изправен като свещ! Знаеш тоста ми: "Кой ни мрази, под нас да лази!" Спорен ден, приятелю!
цитирай
3. romanov - ckarlet Хубав и на теб да е денят!
27.04.2010 10:31
ckarlet написа:
Привет, Романов! Хубав разказ! Дано надявайки се някой да ни помогне не постъпи като Анчо...
Поздрави и хубав ден желая!

цитирай
4. romanov - sunny2 благодаря ти! Хубав ден и на теб!
27.04.2010 10:47
sunny2 написа:
Хубаво е, че те има, Романов. Определено. Крайно време беше да се появи в тази объркана литература един българин с всичкия си. С глава на раменете, искам да кажа. Изправен като свещ! Знаеш тоста ми: "Кой ни мрази, под нас да лази!" Спорен ден, приятелю!

цитирай
5. veninski - Добър си, приятелю. . . Поздрави!
27.04.2010 11:10
Добър си, приятелю... Поздрави!
цитирай
6. mariani - :)
27.04.2010 11:25
Кой? Романов ли? Усмихва ме, до като го чета ;)
Хубав ден!
цитирай
7. doriana - Спомените ли си записваш? Давай, ...
27.04.2010 11:51
Спомените ли си записваш? Давай, хубаво излиза!
;)
цитирай
8. romanov - veninski детски работи:)) Ама се сетих...:) Поздрави и на теб!
27.04.2010 12:22
veninski написа:
Добър си, приятелю... Поздрави!

цитирай
9. romanov - mariani и ти мен:)))
27.04.2010 12:23
mariani написа:
Кой? Романов ли? Усмихва ме, до като го чета ;)
Хубав ден!

цитирай
10. romanov - doriana де ойкаш:)) помислих, че ми взе колелото и имигрира в Канада:))
27.04.2010 12:24
doriana написа:
Спомените ли си записваш? Давай, хубаво излиза!
;)

цитирай
11. injir - E, понякога птиците отлитат...
27.04.2010 12:27
E, понякога птиците отлитат...
цитирай
12. hope17 - Виж ти...
27.04.2010 12:27
тая работа напомня една стара приказка - де го чукаш, де се пука...Изненада си беше, ама в живота доста често си е реалност...нали всичко е възможно и може да се очаква всичко от всеки. Румене и заради изненадите те чета, успяваш да направиш по-пъстър деня :))))
цитирай
13. doriana - 10. romanov - doriana де ойкаш:)) помислих, че ми взе колелото и имигрира в Канада:))
27.04.2010 12:40
Ами! Къде ти, с домашните членове няма начин ! След 10 години кат им порастнат достатъчно крилцата и фръкнат в западна посока, може и аз да яхна велосипеда, знам ли?!
Губя се аз, по друмища и пътища, че и мойта работа не е лесна!
:))))))
цитирай
14. romanov - injir, нужно ми е било време да разбера, че първо кацат някъде, после че отлитат...
27.04.2010 12:56
injir написа:
E, понякога птиците отлитат...

цитирай
15. romanov - hope17, ако разбера къде си спираш колелото, ах, само да разбера....:)))
27.04.2010 12:57
hope17 написа:
тая работа напомня една стара приказка - де го чукаш, де се пука...Изненада си беше, ама в живота доста често си е реалност...нали всичко е възможно и може да се очаква всичко от всеки. Румене и заради изненадите те чета, успяваш да направиш по-пъстър деня :))))

цитирай
16. romanov - doriana, ай не плаши децата и ти:) Мое пък и да не фръкнат:) И защо пък точно в западна?:)
27.04.2010 12:59
doriana написа:
Ами! Къде ти, с домашните членове няма начин ! След 10 години кат им порастнат достатъчно крилцата и фръкнат в западна посока, може и аз да яхна велосипеда, знам ли?!
Губя се аз, по друмища и пътища, че и мойта работа не е лесна!
:))))))

цитирай
17. hope17 - Колелото Румене,
27.04.2010 13:00
е заключено отдавна в една любима стая...нарича се - детство -за жалост и аз няма как да вляза пак там...виж колата е в гаража :)))))
цитирай
18. bapha - абе, ти май искаш
27.04.2010 13:03
да ми тафаш колелото :))))

много хубаво!
цитирай
19. romanov - hope17 виждаш ли...
27.04.2010 13:20
hope17 написа:
е заключено отдавна в една любима стая...нарича се - детство -за жалост и аз няма как да вляза пак там...виж колата е в гаража :)))))

... Как една мечта сме заменили с друга. Сега ако можех да яхна пка онова колело, майната му и на Ачо и на другите... То пък и те сега не карат велосипеди, а и колите им са по - лъскави:)))
цитирай
20. romanov - Ех, bapha:)) Няколко вече набелязах, за твоето ще си помисля, все пак и ти си вадил паяци и майски бръмбари от дупките някога:)) Нали не си играл на дама?:))
27.04.2010 13:21
bapha написа:
да ми тафаш колелото :))))

много хубаво!

цитирай
21. hope17 - Както сам
27.04.2010 13:39
казваш - майната им на другите :) велосипеди...коли...най-важното е да сме щастливи, желая ти го от сърце...другото е пепел и суета...Я да видя колко се усмихваш :)
цитирай
22. romanov - hope17 :)) Всичко е наред, най - усмихнатият съм:)))
27.04.2010 13:50
hope17 написа:
казваш - майната им на другите :) велосипеди...коли...най-важното е да сме щастливи, желая ти го от сърце...другото е пепел и суета...Я да видя колко се усмихваш :)

цитирай
23. erato7 - Поздравления, romanov!:)))
27.04.2010 15:09
Поздравления, romanov!:)))
цитирай
24. scarlety - Трябва
27.04.2010 15:10
да е подготвен човек и за неочакваното!
Поздравления за разказа,а и за предишните,които прочетох с интерес!
цитирай
25. miaa - Колкото и трудно да е :)))))
27.04.2010 15:15
Животът е една огромна сцена и всеки сам избира ролята, която ще играе..
Истина, която те прави тъжен и реален.Блестящо, Романов!Художник на неподозираните обрати! " Не е луд, този,който яде от баницата, а този, който му я дава безотговорно и наивно:))))))))
Слънчев, усмихнат ден:))))
цитирай
26. romanov - erato7 благодаря:))
27.04.2010 16:55
erato7 написа:
Поздравления, romanov!:)))

цитирай
27. romanov - scarlety, благодаря ти! :)
27.04.2010 16:56
scarlety написа:
да е подготвен човек и за неочакваното!
Поздравления за разказа,а и за предишните,които прочетох с интерес!

цитирай
28. romanov - miaa, благодаря ти! :))
27.04.2010 16:57
miaa написа:
Животът е една огромна сцена и всеки сам избира ролята, която ще играе..
Истина, която те прави тъжен и реален.Блестящо, Романов!Художник на неподозираните обрати! " Не е луд, този,който яде от баницата, а този, който му я дава безотговорно и наивно:))))))))
Слънчев, усмихнат ден:))))

цитирай
29. bapha - мани мани
27.04.2010 21:06
и през тва съм минал :)))
ама кво не прави човек за идната салувка :)))))
ама тихути, данмъ издадеш :))
цитирай
30. romanov - Бе как ше та издам;))))))
27.04.2010 22:08
bapha написа:
и през тва съм минал :)))
ама кво не прави човек за идната салувка :)))))
ама тихути, данмъ издадеш :))

цитирай
31. lotos16 - Румене,
27.04.2010 23:32
пак си го измайсторил... Ти разказваш за колело и за разни лоши момчета, а аз си мисля как малкият още тогава се е нахъсил да тренира я бокс, я някое карате...
И изглежда тайничко си вмъкнал някоя невидима положителна емоция, защото цял ден в душата ми пърха едно такова хубаво-гълъбово-сиво-перушинено-пухкаво-нежно нещичко... ;)
цитирай
32. romanov - Хехехе:)))) Радвам се;)))
27.04.2010 23:48
lotos16 написа:
пак си го измайсторил... Ти разказваш за колело и за разни лоши момчета, а аз си мисля как малкият още тогава се е нахъсил да тренира я бокс, я някое карате...
И изглежда тайничко си вмъкнал някоя невидима положителна емоция, защото цял ден в душата ми пърха едно такова хубаво-гълъбово-сиво-перушинено-пухкаво-нежно нещичко... ;)

цитирай
33. monaliza121 - Приятелство
28.04.2010 12:36
Ако някой ти вземе нещо насила, дори и да ти го върне, никога не можеш да разчиташ на приятелството му. Трудно научаваме това, дали защото сме доверчиви или защото сме глупави, не зная. Но даже само едно изключение да има, си е заслужавало.
Поздрав!
цитирай
34. romanov - monaliza121 съгласен съм с теб:) Поздрав!
28.04.2010 20:50
monaliza121 написа:
Ако някой ти вземе нещо насила, дори и да ти го върне, никога не можеш да разчиташ на приятелството му. Трудно научаваме това, дали защото сме доверчиви или защото сме глупави, не зная. Но даже само едно изключение да има, си е заслужавало.
Поздрав!

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930