Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.02.2010 07:00 - Има ли, няма ли утро в мъглата?
Автор: romanov Категория: Изкуство   
Прочетен: 12220 Коментари: 56 Гласове:
46

Последна промяна: 27.02.2010 09:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

 

Цигарата догаря. Димът грабва съня ми и го отнася някъде. Минава пет. Утрото ще почука след миг на прозореца с лепкавите пръсти на мъглата.

Ще скоча, уж бодър. Кафе. Цигара. Тоалетното казанче ще избълва арогантна ругатня след мен,  ще тресна вратата и само стъпалата ще се разсънят за миг, колкото да ме пропуснат да мина. После пак задремват, повити в сивата си мозаична завивка.

Входът зее, и да го затворят, стъклата са изпочупени. Спирам се само колкото да вдигна глава нагоре. С поглед броя етажите. От осмият някой ми помахва, мъглата размазва движенията и ги прави феерични, приказни и нереални някак.

За някои денят вече е започнал. Аз съм един от тях.

Ключът влиза свойски в контактното гнездо, намига в червено контролната лампичка, смукач. Моторът, мръзнал сам цяла нощ, уж бодро запява вечната си песничка:

„ 1-3-2-4...1-3-2-4 „ - Друга мелодия за толкова години така и не научи.

Запалката изщраква и дава живот на нова цигара, отнемайки част от собственият ми. От кафето горчи, чашата пари между пръстите. Пускам радиото. Някой е разбъркал станциите и тревожната констатация за пътната обстановка звучи в ритъма на сутрешна чалга:

    " Мъгла, максимална видимост – десет метра...Ча-ка-ра-ка-дей!"
    Чудесно.
    Фаровете ослепяват от отраженията на собствената си смощ, светлинните им лъчи се сплескват в мократа, хлъзгава пара, плъзнала между постройките, обезсилени се смаляват до тлеенето на огънчето, догарящо между устните ми.

    Стихиите само Бог ги бори. И лудите.
    Кому трябва да обясня, че не съм Бог; трябва да ида на това интервю. Не за Зелена карта, не. За работа. Що толкова рано ли? За да съм първи.
    ..." Ча-ка-ра-ка-дей! Първите паднаха в кърви, последните станаха първи!...Са!... Са!....Кой не скача е червен!...Са!... Опа, опа!"

    - Млъквай! - кресвам на радиото.
    Знам защо прави така. Защото е "соцмодел." Като мен. Тоест, правени сме долу - горе по едно време. Или в една епоха. Все едно. Някога, когато ни бачкаха на поточна линия и преди да ни лепнат етикета, гледаха дали не е преизпълнен плана.
    "Ча-ка-ра-ка-дей!"
    Съединител, първа, последен поглед нагоре, към осмия. Трудно откривам петното на прозореца, добре, че оставих лампата да свети. Все ми се струва, че някой ме изпраща, хубаво е, когато те изпращат и стискат палци за теб. Дори това да е бледнеещо мокро око на самотен прозорец. И други светват, нарязвайки квадратите мъгла на равни, тлеещи правоъгълници.
    Сградата отваря стотици сънени очи в очакване на изгрева, който днес няма да дойде. Само дето тя не го знае. Защото не слуша радио, заслушана в собствените си панелни болежки.
    "На четирийсет си, не се оплаквай – смигвам й .
    - Що години още има пред теб, ехе..."

    По тротоара отекват нечии забързани стъпки. Разпознавам дамски токчета. Дори в невиделото - с мъглата флиртува, полюшва плавно бедра, извива ханш, ситни по плочките като гейша, момиче, ухаещо на сбъднати желания.  А токчетата, недочакали, забързани, бързащо -  закъсняващи, ми подвикват питащо:

    Чат - чат - чат; чук - чук - чук?"
    " Ча - ка - ра - ка - днес - не - мога " - отговаряме с радиото.
    " Чат - чат - ха - ха - ха..." - шибва ме вместо сбогом рефрена им, преди услужливо да изскърцат спирачки на неизвестно возило, което отнася един мокър сън към осъществяването му.

    Бученето на асансьора в коридора се дочува дори през рева на мотора. А той сякаш плаче вместо мен. Все по-често издрънчава сърдитата входна врата и нечии сънени нозе понасят някого в неизвестноста на преизподнята, с десетметрова видимост. А, това май го казах. Друго?
    Ами, време е да отпусна съединителя, да изключа смукача.
    Последен поглед нагоре.
    Какво ли съм зяпнал?
    Там отдавна няма никой. Само пропитият от влага чаршаф помахва с краищата си от простора.

    Там, всъщност, не е имало никого.
    Само един чаршаф.


    Р.  Романов

 



Тагове:   мъглата,


Гласувай:
46


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. cecka1504 - Добро утро! Късмет ти желая, без ...
27.02.2010 07:13
Добро утро! Късмет ти желая, без значение на къде си се запътил ;)
цитирай
2. romanov - Хубаво нещо е късмета:)
27.02.2010 07:16
Особено ако го имаш:))
Добро утро, Цеци:)
цитирай
3. sexsi - Добро утро на ранобудните!!! Ама що ...
27.02.2010 07:35
Добро утро на ранобудните!!! Ама що така отчаяно? Я какъв съботноусмихнат ден ни чака! Няма нищо по-прекрасно от събуждащ се град, когато всички са все още в топлите легла , а само луди калинки като нас щъкат по мъгливите улици......
цитирай
4. romanov - Тя мъглата събуждала меланхолията, sexsi ;))
27.02.2010 07:52
sexsi написа:
Добро утро на ранобудните!!! Ама що така отчаяно? Я какъв съботноусмихнат ден ни чака! Няма нищо по-прекрасно от събуждащ се град, когато всички са все още в топлите легла , а само луди калинки като нас щъкат по мъгливите улици......

цитирай
5. lotos16 - Добро утро, Румене!
27.02.2010 08:15
Приятна мъглива изненада в събота сутрин...
Мъгла или дъжд... След малко още една луда калинка ще спусне от височината на осми етаж, само че в пелената на дъжда...
Поздрави! :)))))
цитирай
6. victoriavselena - изпращам ви слънце и усмивки
27.02.2010 08:23
не забравяйте, че дори и когато облаците го скриват, то е там, че има неща, които и да не ги виждаме - съществуват. Като топлите и радващи ни лъчи на слънцето в мъглив и облачен ден. Има го - слънцето.
цитирай
7. romanov - Добро утро:) lotos16, направо не разбрах, че станало събота:)) Къде съм се засилил и аз...:)
27.02.2010 08:31
lotos16 написа:
Приятна мъглива изненада в събота сутрин...
Мъгла или дъжд... След малко още една луда калинка ще спусне от височината на осми етаж, само че в пелената на дъжда...
Поздрави! :)))))

цитирай
8. romanov - victoriavselena:) Благодаря! Няма да забравим, разбира се:)
27.02.2010 08:36
victoriavselena написа:
не забравяйте, че дори и когато облаците го скриват, то е там, че има неща, които и да не ги виждаме - съществуват. Като топлите и радващи ни лъчи на слънцето в мъглив и облачен ден. Има го - слънцето.

цитирай
9. ninariz - Хареса ми!
27.02.2010 09:18
Хуквам да гоня мъглата обута в червени обувки, като мартеничка съм:)))
цитирай
10. an200 - Здравей, приятелю!)
27.02.2010 09:20
И аз съм в същата мъгла.)Най-малкото, заради реката...
ПОЗДРАВЛЕНИЯ за написаното!!! Беше удоволствие за мен!)
цитирай
11. mirandolina - Добро утро...
27.02.2010 09:21
Денят ми започна добре, с чаша дълго кафе и да чета, да чета, да чета...
Няма да се изгубим в мъглата, няма ! Ако имаме късмет и вяра в силите си !
Хубав ден !:)))
цитирай
12. romanov - Раничко си обула празничните обувки, ако минаваш по нашата улица, ще те чуя;)
27.02.2010 09:23
ninariz написа:
Хуквам да гоня мъглата обута в червени обувки, като мартеничка съм:)))

цитирай
13. romanov - Добро утро:) Мъглясала работа викаш, а;)))
27.02.2010 09:24
an200 написа:
И аз съм в същата мъгла.)Най-малкото, заради реката...
ПОЗДРАВЛЕНИЯ за написаното!!! Беше удоволствие за мен!)

цитирай
14. romanov - Няма да се изгубим, няма:) Някой сън по може, но ние -= не! :))
27.02.2010 09:25
mirandolina написа:
Денят ми започна добре, с чаша дълго кафе и да чета, да чета, да чета...
Няма да се изгубим в мъглата, няма ! Ако имаме късмет и вяра в силите си !
Хубав ден !:)))

цитирай
15. hope17 - Румене :), добро утро
27.02.2010 09:28
всъщност момента сам по себ си е пълен, дали е имало някой наистина, или е бил в мислите ни, дали вали, или грее слънце, или пада мъгла, това е отвън, отвътре е важно какво е...Там не пускай мъглата, очаквай неочакваното в хубавия смисъл, просто помни, че има утро, както има и УТРЕ, а то винаги е по-мъдро от днес, и по-щастливо, надявам се...Най-топъл поздрав от мен и малко лежерно слънце в аванс, за да пробиеш мъглата :):):):):)
цитирай
16. allbi - Добър ден !
27.02.2010 09:37
ми стига с тия цигари !
обичам да стискам палци - успех усещам че ти е нужен :)

и иии пък за ритъма на токчетата направо нянам думи

Поздрав от моята мъгла :)
цитирай
17. tili - Тъжничко, Романов, тъжничко...
27.02.2010 09:41
Ако знаеш само какви светли спомени събуди началото и как ме блъсна в реалността края...
Е, да е хубав денят ни, нали !!!
цитирай
18. romanov - hope17 благодаря! :) Ей сега се Фащам в ръце;)))
27.02.2010 09:46
hope17 написа:
всъщност момента сам по себ си е пълен, дали е имало някой наистина, или е бил в мислите ни, дали вали, или грее слънце, или пада мъгла, това е отвън, отвътре е важно какво е...Там не пускай мъглата, очаквай неочакваното в хубавия смисъл, просто помни, че има утро, както има и УТРЕ, а то винаги е по-мъдро от днес, и по-щастливо, надявам се...Най-топъл поздрав от мен и малко лежерно слънце в аванс, за да пробиеш мъглата :):):):):)

цитирай
19. romanov - Мамка им и цигари, нали:)) Мразя ги и аз, затуй ги унищожавам:)))
27.02.2010 09:47
allbi написа:
ми стига с тия цигари !
обичам да стискам палци - успех усещам че ти е нужен :)

и иии пък за ритъма на токчетата направо нянам думи

Поздрав от моята мъгла :)

цитирай
20. romanov - Значи теб ежедневието те провокира, а не аз;)) Е това е хубаво!
27.02.2010 09:51
tili написа:
Ако знаеш само какви светли спомени събуди началото и как ме блъсна в реалността края...
Е, да е хубав денят ни, нали !!!

цитирай
21. allbi - мда
27.02.2010 09:53
поне мъглата добре поглъща цигарения дим, нали ;)
цитирай
22. injir - Заради тази мъгла не можем да видим ...
27.02.2010 10:01
Заради тази мъгла не можем да видим утрото. А то си го има. Поздрави!
цитирай
23. анонимен - Добъд ден и от мен
27.02.2010 10:39
Докато следваме мечтите си смели сме !
цитирай
24. romanov - Страхотна смес става, наливай мастика, охлади и е готова за купона;))
27.02.2010 11:10
allbi написа:
поне мъглата добре поглъща цигарения дим, нали ;)

цитирай
25. romanov - :))))) Трябва да..."поразгърнем" вълмата, ще го зърнем:)
27.02.2010 11:11
injir написа:
Заради тази мъгла не можем да видим утрото. А то си го има. Поздрави!

цитирай
26. romanov - Опитваме поне:)
27.02.2010 11:12
анонимен написа:
Докато следваме мечтите си смели сме !

цитирай
27. mariani - :)
27.02.2010 11:36
Стискам ти палци, не забравяй ;)
поздрави
цитирай
28. ckarlet - Ако от този прозорец никой не те и...
27.02.2010 11:49
Ако от този прозорец никой не те изпраща, със сигурност друг свети в очакване за твоето присъствие!
Хубави почивни дни желая, Romanov!
цитирай
29. romanov - Стискай, стискай, ако умалеят на ръцете, на крачетата стискай:))Отчитам го като помощ;))
27.02.2010 11:59
mariani написа:
Стискам ти палци, не забравяй ;)
поздрави

цитирай
30. romanov - Аз ако знам кой е.. Ама нали ти казвам, една мъгла, мъгла ти казвам!...;)
27.02.2010 11:59
ckarlet написа:
Ако от този прозорец никой не те изпраща, със сигурност друг свети в очакване за твоето присъствие!
Хубави почивни дни желая, Romanov!

цитирай
31. lotos16 - Румене,
27.02.2010 15:01
7. romanov - Добро утро:) lotos16, направо не разбрах, че станало събота:)) Къде съм се засилил и аз...:)

Какво като е събота??? Луд умора няма...
цитирай
32. romanov - Това ако не си го закача като мото, ей ма на! ;))))
27.02.2010 15:15
lotos16 написа:
7. romanov - Добро утро:) lotos16, направо не разбрах, че станало събота:)) Къде съм се засилил и аз...:)

Какво като е събота??? Луд умора няма...

цитирай
33. kundalini - тъжно.
27.02.2010 17:16
колкото и нахално лепкава да е мъглата, не може да скрие стъпките й, нито да прогони неговите мисли....
и да му попречи да вижда краищата на чаршафа, махащи за поздрав:)
много е хубаво някой да ти стиска палци, но още по-хубаво е някой да вярва в теб, току-виж и ти си повярваш и тогава........светът става малък, а спасението си Ти!:)

Благодаря за съвета - ще взема да слушам радио!:)
но от толкова честоти - не е лесно да откриеш навреме правилната?!:)
цитирай
34. romanov - kundalini, правилната е тая, на която се чувстваш най-добре :)
27.02.2010 17:24
kundalini написа:
колкото и нахално лепкава да е мъглата, не може да скрие стъпките й, нито да прогони неговите мисли....
и да му попречи да вижда краищата на чаршафа, махащи за поздрав:)
много е хубаво някой да ти стиска палци, но още по-хубаво е някой да вярва в теб, току-виж и ти си повярваш и тогава........светът става малък, а спасението си Ти!:)

Благодаря за съвета - ще взема да слушам радио!:)
но от толкова честоти - не е лесно да откриеш навреме правилната?!:)

цитирай
35. basst - Къде се губиш в тая мъгла? Уж е съб...
27.02.2010 18:36
Къде се губиш в тая мъгла? Уж е събота....а много понеделнишко звучи :)
цитирай
36. kundalini - 34. romanov - kundalini, правилната е тая, на която се чувстваш най-добре :)
27.02.2010 19:03
не знаеш колко дълга тема отваряш с твоето "чувстване най-добре":))))
ако можех, поне на половина!, да си служа с думите толкова добре колкото теб- щях да опиша, но понеже не мога, ще замълча:)
Хубава съботна вечер, Романов.
цитирай
37. romanov - А ти опитай:) Опитай!
27.02.2010 19:09
kundalini написа:
не знаеш колко дълга тема отваряш с твоето "чувстване най-добре":))))
ако можех, поне на половина!, да си служа с думите толкова добре колкото теб- щях да опиша, но понеже не мога, ще замълча:)
Хубава съботна вечер, Романов.

цитирай
38. monna - Много реалистично предадено утро!
27.02.2010 22:08
Колоритен разказ, тъжен...чаршафът..дано да не касае автора, а да е само разказ!
Щастливости!:)))
цитирай
39. romanov - Благодаря и хубава вечер за теб! :)
27.02.2010 22:39
monna написа:
Колоритен разказ, тъжен...чаршафът..дано да не касае автора, а да е само разказ!
Щастливости!:)))

цитирай
40. romanov - basst ! :)) Отново, отново съм объркал датите... Мъгла бе, какво да разправям:))
27.02.2010 22:50
basst написа:
Къде се губиш в тая мъгла? Уж е събота....а много понеделнишко звучи :)

цитирай
41. mamas - Завладяващ разказ, поздрави!
27.02.2010 23:07
Не бях те чела отдавна, кът ми е времето...
Успех!

п.п. Сега видях, че ти не си и публикувал след предишното ми влизане...
цитирай
42. dorichela - Рано или късно мъглата се вдига. . за ...
27.02.2010 23:23
Рано или късно мъглата се вдига.. за всички нас...
цитирай
43. mileidi46 - :)))
28.02.2010 00:05
Ako si 6traknal kliu4alkata...i si poel v maglata....varvi napred!! kato se vdigne maglata..mojebi 6te vidi6 druga vrata,otvorena za teb...Istinskata.
Pozdravi!
цитирай
44. hel - То и при мен все мъгливо. Мерне се ...
28.02.2010 02:30
То и при мен все мъгливо. Мерне се нещо... таман да го фиксирам и... изчезне. Пък като си пусна въображението... и ми става гот. А то иначе... мъгла си е! Ама и в мъгла се живее. Феерично едно...
Е, ще дочакаме и слънце де!
цитирай
45. thedarkangel1977 - колко самота, колко студ изпълва ...
28.02.2010 03:24
колко самота, колко студ изпълва тази сутрешна мъгла...

прочетеното отприщи в мене онази сила, която те кара да пишеш докато мислиш, да наредиш мислите си в смислен ред...

оставям се на мислите, и паля цигара...

страхотна е тази проза /или квото там му се вика/
благодаря за блога....

п.с.: няма да казвам, че пишеш страхотно - ти го знаеш вече, и други са ти го казвали неведнъж вероятно...

но продължавай...
запазвам си блога ти, да го проуча целия - ще намеря и други бисери. знам!

поздрави!
цитирай
46. romanov - Добро утро:) thedarkangel1977, hel , mileidi46, dorichela, mamas ,благодаря ви!
28.02.2010 05:01
С посока или без, то и човек без компас в тая мъгла си е човек без посока, продължавам да се придвижвам...:)
Опитвам се да не спирам.
Хубава неделя на всички ви:)
цитирай
47. miaa - Понякога мъглата те предпазва от ...
01.03.2010 03:45
Понякога мъглата те предпазва от злото и ти дава нова посока:)))
Знае ли човек, хубавите неща се случват изненадващо !
Поздрави и усмивки,Романов:))) Честита Баба Марта!
цитирай
48. romanov - miaa Благодаря и честита Баба Марта:)
01.03.2010 05:58
miaa написа:
Понякога мъглата те предпазва от злото и ти дава нова посока:)))
Знае ли човек, хубавите неща се случват изненадващо !
Поздрави и усмивки,Романов:))) Честита Баба Марта!

цитирай
49. ckarlet - ЧЕСТИТА БАБА МАРТА! ЗА СТОПАНИНА ...
01.03.2010 08:46
ЧЕСТИТА БАБА МАРТА!
ЗА СТОПАНИНА И БЛОГА ЗДРАВЕ И КЪСМЕТ!:))
http://blog.eun.org/springday2009/upload/martenitsa.jpg
цитирай
50. romanov - ckarlet благодаря:)
01.03.2010 09:43
ckarlet написа:
ЧЕСТИТА БАБА МАРТА!
ЗА СТОПАНИНА И БЛОГА ЗДРАВЕ И КЪСМЕТ!:))
http://blog.eun.org/springday2009/upload/martenitsa.jpg

цитирай
51. doriana - ЧБМ, приятел! :)) Това интервю ...
01.03.2010 11:30
ЧБМ, приятел!
:)) Това интервю със себе си ли беше?
цитирай
52. romanov - :P~;)) ЧБМ Интервю с вампир среднощен:))
01.03.2010 12:09
doriana написа:
ЧБМ, приятел!
:)) Това интервю със себе си ли беше?

цитирай
53. pumona - Припомни ми!
01.03.2010 13:19
Баща ми някога просваше на простира нещо, каквото и да е, когато заминава задълго и надалеч. Накъде ли си се запътил?!
А също - напомни ми за мъгливия разказ на Виан - Любовта е сляпа. :))
Честита Баба Марта! :)))
цитирай
54. romanov - ЧБМ pumona!
01.03.2010 15:44
pumona написа:
Баща ми някога просваше на простира нещо, каквото и да е, когато заминава задълго и надалеч. Накъде ли си се запътил?!
А също - напомни ми за мъгливия разказ на Виан - Любовта е сляпа. :))
Честита Баба Марта! :)))

цитирай
55. thedarkangel1977 - лошото е когато мъглата не е в утр...
11.03.2010 03:30
лошото е когато мъглата не е в утрото, а в мислите ни...

п.с.: а нещо за зимата няма ли ;)
цитирай
56. romanov - За зимата има, надявам се си ги открила вече ;)
13.03.2010 17:40
thedarkangel1977 написа:
лошото е когато мъглата не е в утрото, а в мислите ни...

п.с.: а нещо за зимата няма ли ;)

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930