Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.08.2009 08:38 - Охлюви небесни
Автор: romanov Категория: Изкуство   
Прочетен: 8445 Коментари: 50 Гласове:
18

Последна промяна: 09.12.2009 22:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



Тагове:   охлюви,   Небесни,   семейство,


Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. doriana - Това не ми звучи да е от сегашния ти ...
26.08.2009 09:12
Това не ми звучи да е от сегашния ти брутален период, сигурно е по-старо произведение!
Много си е хубаво, обаче! Като го прочетох се замислих дали съм имала и аз миг, когато съм се замисляла за недовършената си работа на земята и тая, дето имам да деля с Господ...
Радвам се, че те познавам, Романов!
;)
цитирай
2. min11hetep - :)
26.08.2009 09:17
Аз съм Мина :) Благодаря за разказа! :)
Tолкова много си казал, че няма какво да коментирам в него, освен може би само с две думи - "дълбоко и истинно".
Хубав ден и много усмивки! :):):)
цитирай
3. mariani - Добро утро :)
26.08.2009 09:17
Разказът ми хареса...припомних си: "За Бог винаги има време. И не е нужно да се оглеждаме за него. Достатъчно е да го носим в сърцата си. Така навсякъде ще е с нас и няма да се чувстваме изоставени.". Не разбрах обаче от къде идва "охлюви небесни"? ;)
цитирай
4. dorichela - Романов,
26.08.2009 09:20
Един ден, като трябва да си направя равносметката, определено ще се сетя за твоя разказ... Засега съм нямала "приключение", което да ме накара да видя живота си на лента.. Или поне не така обстойно... Винаги всичко застива за миг и после нещото се случва....
Прекрасен разказ, Романов. А и е добре понякога да ползваме резервния парашут, ако не.... Ще си вършим недовършените дела на земята дълго време :)
цитирай
5. pach - Чудесен разказ!
26.08.2009 09:22
Без да Ви знам "периодите" - този ми допадна много!!!
:-)))))
цитирай
6. loli - "Нещата от живота"..
26.08.2009 09:28
"Нещата от живота" с Мишел Пиколи, ако си го гледал, горе долу, същите преживявания, само че при катастрофа.. И аз съм имала подобно преживяване, когато щях да се удавя, но ме спасиха..
А скоковете с парашут, са действително страшнички, добре съм запозната от разказите на мой близък, парашутист, който винаги излитал от самолета, като лястовичка - с разперени в страни ръце, за да се изфука, но ми призна, че самото падане, преди да се отвори парашута е един малък ужас и точно като на лента преминават нещата от живота - свършени и несвършени...
Много добре си го написал..
Поздравления! :))
цитирай
7. miaa - Прав е бил,Еразъм Ротердамски,че истинскатата мъдрост не е в прадпазливостта и умереността
26.08.2009 10:14
, а в мечтателното и далновидно безумство.На всеки от нас ни се е искало да направим нещо значимо, в живота си, постъпка, която да ни кара да се чувстваме горди и силни. Да почувстваме, адреналина който изпълва кръвта ни , да почувстваме, че сме живи....Има хора, които рискуват и не се страхуват да живеят открито и честно, без фалш и лецимерие...Когато преживееш кошмарите и страданията , които преобръщат живота ти на 180 градуса, се замисляш за ценностите и за смисъла на живота. Благодаря ти , Романов за съдържателния разказ.
цитирай
8. анонимен - za bog vinagi ima vreme. . . dosta...
26.08.2009 10:16
za bog vinagi ima vreme...dostat4no e da go nosim v sarcata si..... strahotno...mnogo hubavo pi6e6 ..nqmam dumi..pozdravqvam te..
цитирай
9. kass - Страхотно,
26.08.2009 10:29
вълнуващо и напрегнато, чудесен разказвач си Романов, благодаря за тази история, чудесна философия и невероятен стил. Поздравления...
цитирай
10. vselena777 - В толкова многообразни размисли ме потопи отново
26.08.2009 10:54
а това е страхотно - засегнатите теми - Бог - има ли го, винаги ли е с нас или ние ли сме с него. Героят ти най-накрая е усетил свободата като чувство, усещане, летене....без да се съобразява с никого и нищо, размисли над важните неща и хора в живота ни - едн аравносметка и пълно щастие - срещата с Мина....косите и усмивката й . Толкова много теми за сегнати в този прекрасен разказ....Благоадря ти отново
цитирай
11. romanov - doriana И какъв е отговорътt?:))
26.08.2009 13:42
написа:
Това не ми звучи да е от сегашния ти брутален период, сигурно е по-старо произведение!
Много си е хубаво, обаче! Като го прочетох се замислих дали съм имала и аз миг, когато съм се замисляла за недовършената си работа на земята и тая, дето имам да деля с Господ...
Радвам се, че те познавам, Романов!
;)

цитирай
12. romanov - min11hetep Благодря ;)
26.08.2009 13:43
написа:
Аз съм Мина :) Благодаря за разказа! :)
Tолкова много си казал, че няма какво да коментирам в него, освен може би само с две думи - "дълбоко и истинно".
Хубав ден и много усмивки! :):):)

цитирай
13. romanov - mariani;)))
26.08.2009 13:48
написа:
Разказът ми хареса...припомних си: "За Бог винаги има време. И не е нужно да се оглеждаме за него. Достатъчно е да го носим в сърцата си. Така навсякъде ще е с нас и няма да се чувстваме изоставени.". Не разбрах обаче от къде идва "охлюви небесни"? ;)

Стремежът на човек да полети и инак вродената му мудност и инертност, беззащитност във въздуха..Това е:)
цитирай
14. romanov - dorichela Интересното е, че и аз бях забравил за него;)
26.08.2009 13:50
написа:
Един ден, като трябва да си направя равносметката, определено ще се сетя за твоя разказ... Засега съм нямала "приключение", което да ме накара да видя живота си на лента.. Или поне не така обстойно... Винаги всичко застива за миг и после нещото се случва....
Прекрасен разказ, Романов. А и е добре понякога да ползваме резервния парашут, ако не.... Ще си вършим недовършените дела на земята дълго време :)

цитирай
15. romanov - pach
26.08.2009 13:52
написа:
Без да Ви знам "периодите" - този ми допадна много!!!
:-)))))

Сигурно на всеки се случва от време на време да направи развносметка на делата си. Благодаря, че ме четохте:))
цитирай
16. romanov - loli
26.08.2009 13:54
написа:
"Нещата от живота" с Мишел Пиколи, ако си го гледал, горе долу, същите преживявания, само че при катастрофа.. И аз съм имала подобно преживяване, когато щях да се удавя, но ме спасиха..
А скоковете с парашут, са действително страшнички, добре съм запозната от разказите на мой близък, парашутист, който винаги излитал от самолета, като лястовичка - с разперени в страни ръце, за да се изфука, но ми призна, че самото падане, преди да се отвори парашута е един малък ужас и точно като на лента преминават нещата от живота - свършени и несвършени...
Много добре си го написал..
Поздравления! :))



Радвам се, че ти хареса:)
цитирай
17. romanov - miaa
26.08.2009 13:57
написа:
, а в мечтателното и далновидно безумство.На всеки от нас ни се е искало да направим нещо значимо, в живота си, постъпка, която да ни кара да се чувстваме горди и силни. Да почувстваме, адреналина който изпълва кръвта ни , да почувстваме, че сме живи....Има хора, които рискуват и не се страхуват да живеят открито и честно, без фалш и лецимерие...Когато преживееш кошмарите и страданията , които преобръщат живота ти на 180 градуса, се замисляш за ценностите и за смисъла на живота. Благодаря ти , Романов за съдържателния разказ.



Благодаря, че почете тук:)
цитирай
18. romanov - анонимен 8
26.08.2009 14:03
написа:
za bog vinagi ima vreme...dostat4no e da go nosim v sarcata si..... strahotno...mnogo hubavo pi6e6 ..nqmam dumi..pozdravqvam te..


Радвам се, че ти хареса:)
цитирай
19. romanov - kass Благодаря
26.08.2009 14:04
написа:
вълнуващо и напрегнато, чудесен разказвач си Романов, благодаря за тази история, чудесна философия и невероятен стил. Поздравления...


Радвам се, че ти е харесал и, че си тук:))
цитирай
20. romanov - vselena777 :))
26.08.2009 14:06
написа:
а това е страхотно - засегнатите теми - Бог - има ли го, винаги ли е с нас или ние ли сме с него. Героят ти най-накрая е усетил свободата като чувство, усещане, летене....без да се съобразява с никого и нищо, размисли над важните неща и хора в живота ни - едн аравносметка и пълно щастие - срещата с Мина....косите и усмивката й . Толкова много теми за сегнати в този прекрасен разказ....Благоадря ти отново


И аз ти благодаря, че има търпение да четеш докрая:)))
цитирай
21. vselena777 - хехех
26.08.2009 14:14
тозипът бе по-кратък...и искаш май да ми намекне'/или натвърдиш/,че съм нетърпелива ли..хихихих- да , понякога съм такава......
цитирай
22. romanov - То си е присъщо за теб и наборчетата ти:)
26.08.2009 14:18
vselena777 написа:
тозипът бе по-кратък...и искаш май да ми намекне'/или натвърдиш/,че съм нетърпелива ли..хихихих- да , понякога съм такава......


Никой не се сърди:)))
цитирай
23. vselena777 - ама кой ти каза ,че некой се сърди, бе кака
26.08.2009 14:20
не е само до наборчетата, а и до характера и човека, но и понякога и от наборчетата
цитирай
24. ninariz - На стила си ли изменяш
26.08.2009 14:27
или не ти пука за какво пишеш? Хареса ми но е малко непривично за тебе...
цитирай
25. vselena777 - А защо
26.08.2009 14:29
трябва повечето разкази и произведения да са в един стил, жанр- човек трябва да е разнообразен, по-този начин той се развива....
цитирай
26. romanov - vselena777 ще си кажеш ти..;)))
26.08.2009 14:41
написа:
не е само до наборчетата, а и до характера и човека, но и понякога и от наборчетата

цитирай
27. romanov - ninariz
26.08.2009 14:43
написа:
или не ти пука за какво пишеш? Хареса ми но е малко непривично за тебе...


Не мисля, че имам кой знае какъв ярко изразен стил, та да му изменям. И грешиш, ако не ми пукаше от нещо, нямаше да пиша и споделям с други..:)
цитирай
28. romanov - vselena777
26.08.2009 14:44
написа:
трябва повечето разкази и произведения да са в един стил, жанр- човек трябва да е разнообразен, по-този начин той се развива....


Аз пък мисля, че трябва да се пише за това, което те вълнува:))
цитирай
29. vselena777 - извинявай - от бързане съм забравила НЕ
26.08.2009 14:47
да напиша - демек ад не са в един стил...., което потвърждава остатъка от изречението ми :)))
цитирай
30. romanov - vselena777
26.08.2009 14:55
написа:
да напиша - демек ад не са в един стил...., което потвърждава остатъка от изречението ми :)))


Знаех си, че си ми заложила капан някъде;))
цитирай
31. vselena777 - хихихи
26.08.2009 15:08
и се хвана - прочетиостатъка от изречението - РАЗНООБРАЗЕН
цитирай
32. victoriavselena - Поредната мъдрост
26.08.2009 15:30
Кой грижи за вашия парашут?
преведено от интернет
Шарл Пломев бил пилот от войните войски. След многократни полети при воените действия, неговия самолет бил улучен от ракета. За негов късмет, той успял да се измъкне от горящия самолет, да отвори парашута си и да се приземи. Но попаднал в плен на врага. След 6 години в плен. Успял да се върне в родината си и от тогава е лектор. За този период от живота си казва, че си е извадил един голям извод.
Един ден, когато си седял със съпругата си в ресторант, до него се приближил един човек и го попитал " Ти ли си Пломев, който е бил пилот и при тази и тази акция, самолетът му бе улучен и той бе попаднал в плен."
"Да, отвърнал очуден бившия пилот, а ти откъде ме познаваш?"
"Аз бях този, който сгъваше твоя парашут". Пловем, бил удивен и поискал да покани човекът да обядва с тях. Но той отказал "Важното е, че парашутът се е задействал навреме"
"Разбира се, ако не беше така, нямаше да разговарям сега с теб".
Същата нощ, Пломев, не успял да заспи от размисли . Представил си как е изглеждал същия този човек в униформа и как той го е отминавал всеки път без дори да го поздрави.Разбира се, той бил пилот, а същия този човек прост войник. Пломев си представил как същия този човек сгъва голямото парче плат върху дълга дървена маса, с точни и прецизни движения и как с всяка сгъвка държи в ръцете си съдбата на хора, които изобщо не познава.
След тази среща, по време на лекция Пломев винаги питал публиката си: "Познавате ли човека, който се грижи за вашия парашут? Всеки от нас има нужда от някой, който да се грижи за парашута му във всяко едно отношение- материално, духовно и емоционално.И знайте, че дори и да не подозирате, винаги има някой, който се грижи за да преживеем деня, за да ни помогне в трудните моменти. Понякога, заети в ежедневието си забравяме да кажем простите – добро утро, моля,благодаря, да се усмихнем, да похвалим, да кажем добра дума, дори само за да достави удоволствие на някого."
Спрете се и помислете – кой се грижи за вашият парашут.
цитирай
33. romanov - victoriavselena
26.08.2009 15:34
victoriavselena написа:
Кой грижи за вашия парашут?
преведено от интернет
Шарл Пломев бил пилот от войните войски. След многократни полети при воените действия, неговия самолет бил улучен от ракета. За негов късмет, той успял да се измъкне от горящия самолет, да отвори парашута си и да се приземи. Но попаднал в плен на врага. След 6 години в плен. Успял да се върне в родината си и от тогава е лектор. За този период от живота си казва, че си е извадил един голям извод.
Един ден, когато си седял със съпругата си в ресторант, до него се приближил един човек и го попитал " Ти ли си Пломев, който е бил пилот и при тази и тази акция, самолетът му бе улучен и той бе попаднал в плен."
"Да, отвърнал очуден бившия пилот, а ти откъде ме познаваш?"
"Аз бях този, който сгъваше твоя парашут". Пловем, бил удивен и поискал да покани човекът да обядва с тях. Но той отказал "Важното е, че парашутът се е задействал навреме"
"Разбира се, ако не беше така, нямаше да разговарям сега с теб".
Същата нощ, Пломев, не успял да заспи от размисли . Представил си как е изглеждал същия този човек в униформа и как той го е отминавал всеки път без дори да го поздрави.Разбира се, той бил пилот, а същия този човек прост войник. Пломев си представил как същия този човек сгъва голямото парче плат върху дълга дървена маса, с точни и прецизни движения и как с всяка сгъвка държи в ръцете си съдбата на хора, които изобщо не познава.
След тази среща, по време на лекция Пломев винаги питал публиката си: "Познавате ли човека, който се грижи за вашия парашут? Всеки от нас има нужда от някой, който да се грижи за парашута му във всяко едно отношение- материално, духовно и емоционално.И знайте, че дори и да не подозирате, винаги има някой, който се грижи за да преживеем деня, за да ни помогне в трудните моменти. Понякога, заети в ежедневието си забравяме да кажем простите – добро утро, моля,благодаря, да се усмихнем, да похвалим, да кажем добра дума, дори само за да достави удоволствие на някого."
Спрете се и помислете – кой се грижи за вашият парашут.

Благодаря за коментара!
цитирай
34. vselena777 - Благодаря ти и аз адашке
26.08.2009 16:33
много поучителн разказ
цитирай
35. romanov - Бе ти не си ли на даскало;)))
26.08.2009 16:51
vselena777 написа:
много поучителн разказ

цитирай
36. allbi - мда :)
26.08.2009 17:00
винаги има резервен вариант, когато :
"На земята имам недовършена работа. За Бог винаги има време. И не е нужно да се оглеждаме за него. Достатъчно е да го носим в сърцата си. Така навсякъде ще е с нас и няма да се чувстваме изоставени."

Поздрав !
цитирай
37. doriana - 11. romanov
26.08.2009 17:02
Ще ти го кажа в лични, пиле!
;)
цитирай
38. romanov - И на теб :))
26.08.2009 17:05
allbi написа:
винаги има резервен вариант, когато :
"На земята имам недовършена работа. За Бог винаги има време. И не е нужно да се оглеждаме за него. Достатъчно е да го носим в сърцата си. Така навсякъде ще е с нас и няма да се чувстваме изоставени."

Поздрав !

Поздрав!
цитирай
39. romanov - Айде, паркирал съм наблизо;)))
26.08.2009 17:07
doriana написа:
Ще ти го кажа в лични, пиле!
;)



Да зема ли биричка:)
цитирай
40. vselena777 - ееееее те тва е дескриминация, бе...
26.08.2009 17:12
румба.....лятна ваканция съм :)))
цитирай
41. vselena777 - е край вече
26.08.2009 17:21
вие се запихте.....тцтцтцтцтцтцт
цитирай
42. romanov - с колата съм днес бе, не пия:))
26.08.2009 17:35
vselena777 написа:
вие се запихте.....тцтцтцтцтцтцт

цитирай
43. vselena777 - а мен не ме
26.08.2009 18:04
черпиш, а.....поне ме закарай до нас :(
цитирай
44. mamas - Завладяваща история
26.08.2009 19:00
и разказана така, че не ти дава да се откъснеш до финалното изречение.
Поздрави!
цитирай
45. smile999 - !!!
26.08.2009 19:29
Толкова е кратък...като миг е!
Прегръдки за автора!
цитирай
46. romanov - Благодаря, радвам се, че ти е харесало:)
27.08.2009 06:45
mamas написа:
и разказана така, че не ти дава да се откъснеш до финалното изречение.
Поздрави!

цитирай
47. romanov - Добро утро:))
27.08.2009 06:46
smile999 написа:
Толкова е кратък...като миг е!
Прегръдки за автора!

Благодаря и хубав ден:)
цитирай
48. inel379 - Разказ със 100% адреналин!:)))
27.08.2009 07:56
Всички можем да бъдем и охлюви, и птици /условно/.
Една осъществена мечта отваря парашута за друга.:) Дали ще изберем да скочим, си е въпрос на личен избор. Някои си остават в позицията на охлюви цял живот.. Други, въпреки страха и колебанието, избират да рискуват. Като героя на разказа, който е типаж. Такова е моето усещане. Той търси в екстремното изживяване освобождение. Чрез него се стреми да разкъса веригите на своите ограничения. Преодолявайки се, в пиковия момент, за мигове само като на кинолента се явяват акцентите от цялото му минало. Най-важните, онези, заради които изобщо си е заслужавало да живее. Тогава светкавично проблясват в съзнанието му и отговорите - причина за предприетия риск /съзнателно или подсъзнателно/. С този скок в неизвестното той открива истината за себе си и постига пълното си осъществяване като човек. Постига самоуважение.
Красив е полета. Така е почувстван и предаден. Затова и преживяването е невероятно, а мисъл за страх и смърт няма. Те остават в самолета.:) Но, за да продължи живота и може би да последва друг полет...е нужно безаварийно приземяване.:)
Някои не успяват. Това не значи обаче, че ние не трябва да опитаме.:)
Благодаря за полета!:)))
цитирай
49. romanov - Добро утро и успешен ден!
27.08.2009 08:00
inel379 написа:
Всички можем да бъдем и охлюви, и птици /условно/.
Една осъществена мечта отваря парашута за друга.:) Дали ще изберем да скочим, си е въпрос на личен избор. Някои си остават в позицията на охлюви цял живот.. Други, въпреки страха и колебанието, избират да рискуват. Като героя на разказа, който е гипаж. Такова е моето усещане. Той търси в екстремното изживяване освобождение. Чрез него се стреми да разкъса веригите на своите ограничения. Преодолявайки се, в пиковия момент, за мигове само като на кинолента се явяват акцентите от цялото му минало. Най-важните, онези, заради които изобщо си е заслужавало да живее. Тогава светкавично проблясват в съзнанието му и отговорите - причина за предприетия риск /съзнателно или подсъзнателно/. С този скок в неизвестното той открива истината за себе си и постига пълното си осъществяване като човек.
Красив е полета. Така е почувстван и предаден. Затова и преживяването е невероятно, а мисъл за страх и смърт няма. Те остават в самолета.:) Но, за да продължи живота и може би да последва друг полет...е нужно безаварийно приземяване.:)
Някои не успяват. Това не значи обаче, че ние не трябва да опитаме.:)
Благодаря за полета!:)))


А аз благодаря, че ме четеш. Благодаря и за обстойният коментар!
:)))
цитирай
50. palisandar - - Лястовиците отлетяха, съседе ...
27.08.2009 11:12
- Лястовиците отлетяха, съседе Топалов...
- И охлюви катерят стени, съседке.
- Извинете, но пак олука от север поддава.
- Поправих южния. Как се катерите, прочее. немам представа. И защо на покрива нощувате, тоже, прочее...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930